tel. 791 72 04 24               email biuro@passmoto.pl





 

HAMULCE

Fabrycznie montowane klocki hamulcowe muszą stanowić kompromis pomiędzy ich jakością i żywotnością, a ceną. Producenci samochodów współpracują z kilkoma zaledwie dostawcami myśli technicznej w zakresie systemów hamulcowych oraz z niewiele liczniejszą grupą dostawców materiałów ciernych.

Tak więc możemy mieć nasz samochód wyposażony w układ hamulcowy systemu Lockheed (stare FSO), Opel Kadett będzie miał zapewne system ATE (od Alfred Teves), a jeszcze inny rodzaj zacisku ATE występuje w Oplach Astra, Alfach 156, Fiatach Siena/Palio, Brava/o, wielu Fordach, Octavii/Audi/Golfie 1,8 Turbo. Stare Golfy najczęściej mają niesymetryczne klocki pochodzące z amerykańskiego systemu Kelsey-Hayes, Cinquecento/Seicento oraz Ford Escort to przedstawiciele systemu Bendix. Passaty, Peugeoty 406, Renaulty Megane, Laguna, to reprezentanci układu Lucas-Girling. Samochody japońskie zaopatrzone są najczęściej w zaciski Akebono lub Sumitomo. „Potwory” (Subaru WRX, Mitsubishi Lancer Evo V/VI/VII, Alfa Romeo 166 3.0, Lancia Delta Integrale 4x4, BMW E38, Fiat Coupe, Dodge Viper), mają zazwyczaj hamulce Brembo.

Najłatwiej zmienić klocki hamulcowe !

Kiedy odbieramy z salonu nowy samochód, pierwsze setki, czy tysiące kilometrów staramy się go poznawać, nie przesadzamy z przyspieszaniem i hamowaniem. Dawniej nazywało się to docieraniem. Ponieważ wszystko się zużywa, więc przychodzi pora wymiany klocków hamulcowych. Te, z autoryzowanej stacji obsługi, są często bardzo drogie. Zaczynamy szukać oszczędności i zamiast wydawać kilkaset złotych, za 1/4 ceny kupujemy tzw. "podróbki". Od tej chwili zaczynają się problemy. Klocki piszczą, pylą, nie hamują i szybko się zużywają. Szukamy więc czegoś lepszego. W tej sytuacji jedyną alternatywą jest zastosowanie sportowych klocków hamulcowych, które mogą być niewiele droższe od tzw. „oryginałów”. Na naszym rynku najłatwiej spotkać klocki Ferodo, EBC, SPARCO, Brembo.

Normalne klocki hamulcowe wykonane są z materiału ciernego charakteryzującego się współczynnikiem tarcia nieco przekraczającym 0,20. Tzw. „racingi” mają materiał o współczynniku prawie 2-krotnie wyższym. Ich największą zaletą jest znacznie większy zakres temperatur, w jakich te klocki mogą pracować bez pojawienia się zjawiska „fadingu”, czyli znikania hamulca.
W niektórych kręgach pokutuje przekonanie, że klocki sportowe są „twarde” i niszczą tarcze hamulcowe, jak również nie działają na zimno. Jest to oczywiście pozbawione prawdy, a subiektywne odczucie słabego, mało rozgrzanego hamulca pochodzi raczej z porównania z efektami, jakie dają takie materiały w ekstremalnych warunkach.

W testach czasopism motoryzacyjnych uzyskano nawet 10%-ową poprawę drogi hamowania z prędkości 100 km/godz. A 10% to przecież około 4 metrów! Idąc dalej możemy pokusić się o montaż tarcz hamulcowych tzw. GT (nawiercanych lub nawiercanych i frezowanych).
Kolejnym etapem, już bardzo ekstremalnym, jest montaż większych tarcz i zacisków cztero lub sześcio tłoczkowych BREMBO, oraz przewodów w stalowym oplocie.

Nasza firma chętnie doradzi, zaprojektuje oraz zamontuje taki układ hamulcowy do prawie każdego samochodu. Czas realizacji to od tygodnia do 3 tygodni w zależności od skomplikowania wykonania adaptera.

ZAPRASZAMY !


FIAT STILO 2.4 20V ABARTH 170kM:
Tarcze hamulcowe z serii GT nawiercane/malowane (żółte - dostępne czerwone żółte i czarne). Klocki SPARCO T-51.


TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI:
PRZÓD: Tarcze o średnicy 305mm seria GT nacinane/nawiercane (czerwone), zaciski od PORSCHE PANAMERA BREMBO 4 tłoczkowe, klocki BREMBO, dystanse H&R 25mm. Przewody w stalowym oplocie. TYŁ: Tarcze standard od 2.0 D, klocki EBC GREEN STUFF.


MYJNIA ZIBI
POMOC 24H